fredag 18 december 2009

En evighet


Det är verkligen en ekande tomhet inom mig
Att sakna är underbart men så smärtsamt
Att känna sig saknad är fantastisk så orden klyvs mitt av men dagarna tills saknaden blir en ljuv verkligehet igen är så långa
Vill prata med tiden så han kan hoppa över några dagar
Men tyvärr så hatar han mig
Jag är inte alls förtjust i honom heller men jag har i alla fall inte lekt med hans känslor och jag har inte drygat ut hans tid till olidlig när den redan var svår att hantera
Jag har inte lurat han på skratt eller livsglädjen som alla tycks haSå egentligen har han ingen rätt eller en anledning till att trycka ned, såra och bara bete sig som om han inte hörde mig
Men det finns så mycket som man lägger sin tid på som man inte borde, så många jobbiga o hemska tankar
Tiden ville väl hämnas på mig trots att jag inte gjort honom något
En tom hämning bara för hans underhållnings skull
För att han skulle få skratta åt mina misstag o lidanden
Även om du hatar mig så kan jag väl ändå få uppleva något som jag tycker om, eller?
Skulle jag inte ens kunna få en önskning.

Bara en.?..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar