söndag 20 december 2009

Min älskade hjärtevän


Julklappsstök o myspys med kussemusse har prytt min dag till en söt vinterdag. Har helt enkelt varit en av de bättre dagarna i mitt trassliga liv, tack för att ni finns. Det är ni som är släktkärlekens vibration. Det är ni som är min familj. De enda plus min mormor som jag verkligen gillar.

Nu närmar sig verkligen julen med stora stövlekliv i snöns djupa spår. Den dagen, den 24 december när tomten kommer o hälsar på. Förhoppningsvis har jag inte hamnat på stygg sidan i hans långa lista som sträcker sig runt jordens runda kropp. Jag kan inte kalla mig snäll men jag tycker att jag bryr mig om de som jag tycker om, de som aldrig svikit mig, mina riktiga vänner. Jag älskar de få jag fått behålla men jag önskar så ögonen blir våta av ledsamma tårar att min älskade vän vivvi, vivslan, viveka ska få tillbaka sin lycka. Jag hatar att se henne så besviken o ledsen över att livet är som ett monster med sylvassa tänder som bara biter en när man råkar göra något fel, att hon aldrig får beröm för allt fint hon gör, jag hatar att jag inte jämt kan finnas vid hennes sida o trösta o bara få vara nära henne nu när hennes liv är nere på det bitterljuva djupet. Hon har sedan första dagen vi möttes varit helt ärlig emot mig, hon har funnits för mig trots alla min problem o de hemska gråa motgångarna, hon var vid min sida även vid min sjukhussäng fastän hon har svåra sjukhusfobier. Jag kan inget annat än att tacka o bara ge dig beröm för din ljuva o omtänksamma insatts för min skull. Du är en sann vän som jag aldrig vill förlora, Ämeli älskar vivvi.

Puss o all kärlek åt dig min vän. <3

1 kommentar: