fredag 22 januari 2010

Biljettflicka

Skolan gick bra, min drake blir nog fin till sist. Har bestämt att den får heta hmmm..Stig. Ja Stig Drake. "Fint". Efter Mazetti var det fikadax med sigge. Gott o ja. Efter begavs det tillbaks till dårhuset, till trean på tian. FAAAAN. De enda orden som kom upp i huvudet samtidigt som mitt hjärta slog allt fortare o fortare. FAN återigen FAN. Det var allra sista gången. Allra sista någonsin! Ibland när man gör feta stora enorma problem som jag alltid gör så kanske man nån gång ibland kan lära sig utav dem. Det gjorde jag idag. Schysst att orden stannade mellan våra ögon i allafall. Schysst var ordet men obehagligt var känslan. En oförberedd eftermiddag som slog mig i magen och tog ifrån mig mina planer. Usch. Blä. Var ju inställd på något annat, besvikelsen for tungt genom kroppen och den sitter kvar ännu. En osynlig hjärtinfarkt besökte mig och det kändes som om jag skulle springa genom väggen av ilska och tillbakablickar som kunde utförts annorlunda. Vill bara spola tillbaka tiden till 5 i 8 i morse o sen snabbt spola fram den igen. Men tyvärr kan man inte i denna verklighet göra problem ogjorda. Tyvärr. Jag tror att något lurt hade förberätts bakom min rygg som enligt de är helt okej att ljuga om men när nån annan säger något litet fel så får man straffas med avrättning varje gång. Avrättningar där man varje gång överlever fast för var gång tär det alltmer på kroppen. Det här var helt enkelt långt ifrån en "tillfällighet". HOST. Säg vad ni vill men ni går bara djupare och djupare ned i kvicksanden för var ord som löper från din mun. Jag tror ej på det så är det! Orkar inte gå in i mig själv mer i det men kan inte helt släppa det. Orden kommer sitta i märgen nu ett tag. FAN. Tur att man ska få åka iväg från dårhuset. Ja ifrån Malmö i morrn. Äntligen får jag åka någonstans utan mor min hack i häl som en svans. SÅ SKÖNT! När jag kommer fram får jag uppleva stjärnmagins styrka, dess kärlek och dess närhet. Blir då åter hel och mitt rosa moln kan åter skymtas. Jag älskar kärlek. <3

2 kommentarer:

  1. Vad är det som hänt idag? :(

    Snart är du i min famn och då försvinner alla monster. Iaf för en helg <3

    SvaraRadera
  2. Trubbel med jobbiga mediciner o männsikor som tycker att det e okej att gå bakom min rygg men när jag gjort nått misstag så går allt åt helvete. Allt e så orättvist. O din famn var helt underbar, jag älskar dig <3

    SvaraRadera